کلاژن سازهای طبیعی را بشناسید | صورتی زیبا با این خوارکی‌ها

شیر بدون چربی، ماست کم چرب و پنیر کم چرب فراهم‌کننده کلسیم هستند و خطر پوکی استخوان در دوران پس از یائسگی را کاهش می‌دهند.
کلاژن سازهای طبیعی را بشناسید | صورتی زیبا با این خوارکی‌ها
کد خبر : ۵۳۸۹۱

مواد غذایی در زیبایی پوست تاثیر شگرفی دارند و برخی از مواد غذایی می‌توانند پوستی صاف و زیبا به شما هدیه دهند.

به بررسی مواد غذایی که مصرف آن‌ها تاثیر چشمگیری در زیبایی پوست دارد، پرداختیم.

آب
آب در سلامت بافت‌ها بسیار موثر بوده و در انجام صحیح متابولیسم بدن بسیار ضروری است. آب به دفع سموم وارد شده به بدن و تصفیه خون کمک می‌کند و رطوبت کافی برای شادابی پوست را تامین می‌کند. عدم نوشیدن آب کافی سبب چروکیدگی و خشکی پوست می‌شود.

پروتئین‌ها
عدم دریافت پروتئین کافی سبب شل شدن پوست و بد فرمی آن می‌شود؛ چرا که بدن قادر نیست بین سلول‌های جدید و سلول‌های مرده پوست تعادل برقرار کند. منابع گیاهی پروتئین‌ها شامل حبوبات، مغزها، آجیل بوده و منابع حیوانی پروتئین‌ها شامل ماهی، مرغ، گوشت قرمز، تخم مرغ، شیر و لبنیات است.

چربی‌ها
چربی‌های غیراشباع موجود در روغن‌های گیاهی باعث جذب بهتر ویتامین‌های محلول در چربی شامل ویتامین K، E، D، A می‌شوند. به همین منظور توصیه می‌شود تا روزانه یک تا دو قاشق غذاخوری روغن مایع گیاهی یا روغن زیتون همراه با سالاد مصرف کنید.


ویتامین‌ها
سلول‌های بدن به خصوص پوست، مو و بافت چشم به ویتامین A یا پیش‌ساز آن بتاکاروتن نیاز دارند. از این رو ویتامین A در حفظ سلامتی مو و چشم‌ها موثر است. ویتامین‌های گروه B برای حفظ سلامتی پوست، مو و چشم‌ها ضروری هستند. برای تولید کلاژن از پروتئین در بدن ویتامین C لازم است. کلاژن یکی از پروتئین‌های بافت پیوندی پوست است که مثل یک چسب پوست را به بدن می‌چسباند و از چروک شدن پوست جلوگیری می‌کند. ویتامین E حالت عضلات و بافت‌های بدن را حفظ می‌کند و از چین و چروک و پیری زودرس پوست جلوگیری می‌کند.

لبنیات کم چرب
شیر بدون چربی، ماست کم چرب و پنیر کم چرب فراهم‌کننده کلسیم هستند و خطر پوکی استخوان در دوران پس از یائسگی را کاهش می‌دهند.

انواع توت
شاتوت و ذغال اخته و امثال آن‌ها سرشار از مواد مغذی گیاهی بوده و می‌توانند کلاژن سازی را تقویت کنند. یک رژیم سرشار از این آنتی اکسیدان‌ها می‌تواند نشانه‌های مشهود بالا رفتن سن روی پوست را به تاخیر اندازد.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
کاماپرس
مجله زندگی
ارسال نظر